8 combinații alimentare pe care ai face bine să le eviți

Știm cu toții că sănătatea noastră depinde foarte mult de alimentele pe care le alegem să le mâncăm. De aceea, ele trebuie să fie nu numai gustoase, ci și bune pentru trupurile noastre. Cu toate acestea, uneori combinațiile greșite de ingrediente pot submina toată sănătatea pe care încerci să o obții!

Iată 8 combinații alimentare pe care ar fi indicat să le eviți:

1. Cacao + lapte

Cacao este bogată în acid oxalic, care blochează absorbția de calciu. Când este combinat cu calciu, acest acid contribuie la formarea cristalelor de oxalat, care sunt rele pentru rinichi, în cantități excesive. Desigur, o ceașcă de ciocolată caldă pe săptămână nu-ți va face rău, dar ai grijă dacă ai probleme cu rinichii.

Sfat: grăsimile facilitează absorbția oxalatului, deci dacă ești predispusă la a avea pietre la rinichi, fă-ți cacao cu lapte degresat.

2. Salata + dressing de lămâie sau oțet

Multe vitamine și alți nutrienți valoroși (cum ar fi carotenoizii) care se găsesc în legumele verzi necesită grăsimi pentru o absorbție adecvată. Ori de câte ori îți faci salată cu dressing de lămâie sau de oțet, te privezi de o mare parte din elementele sănătoase.

Sfat: dacă nu ești fan al uleiurilor vegetale, folosește alte produse cu conținut ridicat de grăsimi la salată – avocadă, măsline sau nuci.

3. Paste cu brânză și roșii

Carbohidrații amidonați, cum sunt pastele, sunt atât de bogați încât încep să stimuleze digestia imediat. Acest lucru se face cu ajutorul unui ferment special numit ptyalin, care se găsește în salivă. Roșiile, pe de altă parte, conțin acizi (malic, oxalic, citric), care, chiar și în cantități mici, distruge acest ferment, lucru care va împiedica digestia amidonului. Proteinele găsite în brânză pot agrava această situație.

Sfat: legumele verzi nonacidice proaspete sau coapte (busuiocul, de pildă), pot fi un mare plus comparativ cu pastele.

4. Ouă + bacon

Această combinație îndrăgită este bogată în proteine, poate prea mult, iar oamenii de știință cred că nu e un lucru prea bun pentru sănătatea noastră. Corpul nostru consumă multă energie în digerarea unor astfel de produse. De aceea, ouă și bacon la micul dejun te va lipsi de energia de care ai nevoie.

Sfat: înlocuiește baconul cu roșiile. Seleniul antioxidant găsit în ouă este mai bine digerat decât acizii din roșii. Iar licopenul din tomate este mult mai benefic pentru sănătate atunci când este combinat cu vitamina E din gălbenușul de ou.

5. Tărâțe + lapte

Acidul fitic găsit în tărâțe formează compuși insolubili atunci când este combinat cu calciu și magneziu. De asemenea, aceste minerale sunt inaccesibile pentru corpul nostru. Acest acid se găsește și în grâu și ovaz, dar în cantități mai mici. De aceea, nu este recomandat să combini prea des aceste produse cu laptele. Mai mult decât atât, oamenii de știință te sfătuiesc să bei lapte separat, cu 1-1,5 ore după masă.

6. Cereale + suc de portocale

Cerealele combinate cu suc de portocale, în special dimineața, nu îți vor aduce stimularea energiei la care te aștepți, dar îți pot provoca disconfort și greutate în stomac. Acizii din sucul de portocale scad drastic activitatea enzimei care este responsabilă pentru destrămarea carbohidraților.

Sfat: mai bine bei paharul de suc de portocale sau alt suc de fructe la o oră după masă.

7. Pizza + Coca Cola (sau alt suc)

Combinația de carbohidrați, proteine ​​și amidon preia multă energie din organism pentru digestie. În plus, zahărul din suc încetinește procesul. Acest lucru duce la greutate în stomac și balonare. În plus, zahărul nu poate ajunge în intestinele tale, unde ar trebui să fie dizolvat, din cauza stomacului tău plin. Combinația dintre acești factori poate duce la probleme de stomac dacă savurezi prea des acest tip de masă.

Sfatu: orice alimente cu conținut ridicat de zahăr ar trebui să fie consumat cu 1-1,5 ore după ce ai mâncat.

8. Pâine de grâu + gem

Făina de grâu rafinată combinată cu dulciuri este o doză dublă de carbohidrați rapizi care provoacă o creștere rapidă a glucozei. Acesta îți va oferi un impuls de energie pentru o perioadă scurtă de timp, urmată de epuizare și stări de rău.

Un alt argument împotriva acestei combinații este neliniștea din intestine, cauzată de alianța aluatului fermentat de drojdie și a zahărului. De obicei, nu este recomandat să mănânci pâine de grâu cu gem pe stomacul gol.

Sfat: înlocuiește pâinea de grâu cu pâine integrală de grâu, mai ales dacă nu este îndulcită.

8 combinații alimentare pe care ai face bine să le eviți

(8)

Advertisement
loading...